دامپزشک اینترنتی

  • ۰
  • ۰

بهترین راه برای تامین غذای گربه استفاده از غذای خسک و غذای مرطوب شرکتی است که می توانید از پت شاپ ها تهیه کنید. اما اگر دوست دارید غذای خانگی به گربه ی خود بدهید باید با رژیم غذایی گربه بیشتر آشنا شوید. پس تا پایان این نوشته ما را همراهی کنید.

گاهی اوقات می توانید غذای خود را با گربه به اشتراک بذارید. اکثر رژیم های غذایی بچه گربه، یک غذای کامل به حساب می آیند. به همراه این وجود شما می توانید هر چند مدت یکبار با گربه خود هم بشقاب(هم سفره!) شوید. شما فقط باید بدانید که چگونه می توانید میان وعده های دوست داشتنی با مواد غذایی مورد نذر گربه خود را انتخاب کنید.

Image result for cat eating food"

البته در بین غذاهای مشترک بین انسان و گربه، غذای مضر و ممنوعه نیز وجود دارند که باعث صدمات و آسیب ایا جدی به گربه شما خواهند شد. توصیه نبیذ مستی بخش کنیم برای جلوگیری از این موارد غذاهای ممنوعه تقدم ها را مطالعه نمایید.

گربه ای که در خیم :صفت خو زندگی می کند و غذایش را با شکار گردن فراز تحرک خیلی برافروختن دست می آورد، بالطبع با گربه خانگی که تحرک کمتری دارد و همواره غذایش را به صورت آماده از صاحبش دریافت می کند، تفاوت دارد. غذای مناسب محض گربه خانگی باید شامل تمامی نیازهای غذایی گربه مانند پروتئین، چربی و مواردی را که در بالا ذکر شد، باشد.

غذای خشک گربه

مواد غذایی مانند شیر، پنیر وزین تخم مرغ می تواند در کنار گوشت به گربه بالغ داده شود. پروتئین باید حداقل ۵ درصد جیره غذای خشک گربه بالغ را شامل شود. این منبع برای گربه های جوان باید ۱۰ درصد و برای بچه گربه هایی که به تازگی از شیر گرفته شده اند، ۳۰ درصد باشد.

Image result for cat eating food"

غذای خشک گربه کبیر و نابالغ رسا شما باید پروتئین گیاهی بی اندازه کم و پروتئین حیوانی زیادی داشته باشد چون هضم پروتئین گیاهی برای گربه ها کمتر است و ممکن است گربه دچار بیماری شود. کربوهیدرات در غذای گربه بالغ باید کمتر از ۱۰ درصد آن باشد. گوشت، مرغ یا ماهی تازه از ماخذ غذایی مفید برای گربه منسوب ومربوط به خانه می باشد.

گربه های خانگی به نسبت سگ های خانگی، به انرژی، پروتئین و در کل غذای بیشتری دربایست دارند. همچنین به دلیل کثیر خوابیدن، مستعد برای چاق شدن می باشند. بنابراین در صورت دقت نکردن شوراندن به هیجان آمدن نظم توالی سامان غذایی گربه، ممکن است وزن گربه افزایش یابد و چاق شود.

غذای مرطوب گربه

گربه های موکوتاه که دارای پوزه ی بلند و گوش های بلند هستند و در خیابان ها زندگی می کنند، دامستیک شورت هیر نامگذاری شده اند. تا سال ۱۹۶۶ نژاد گربه های خیابانی، آمریکن شورت هیر نامگذاری شده بود اما بعد از آن دامستیک شورت هیر نام گرفت. گاه نژاد خیابانی به دلیل زلف بلند بودن با پرشین ها اشتباه گرفته می شود.

نژاد گربه ای خیابانی بسیار باهوش و پر انرژی هستند و جنب و جوش فراوانی دارند. آن ها بسیار مستقل هستند و استقامت زیادی در بدترین شرایط زندگی دارند. هر چه رفاه یک محله بیشتر باشد، مرتبه گربه های خیابانی در آن محله نیز بیشتر است. گربه های شهر برای گرفتن موش های آلوده بسیار پرکاربرد هستند.

Image result for cat eating food"

گربه های خیابانی اندر باغچه ها براز خود را پنهان می کنند زیرا گربه ها به طور ذاتی تنها در خاک دستشویی می کنند. این گربه ها، در بیشتر مواقع دریتیم حال لیس زدن بدن خود هستند و به همین دلیل توده های مویی در شکنبه آن ها جمع می شود که با خوردن غذای مرطوب گربه و باغچه لا این همه ها را بالا می آورند.

از این فرزند به گربه های شهرمان دیدگاه بهتری پیدا کنیم چرا که آن ها نیز نژاد دارند و بسیار باهوش هستند. نباید با بی تفاوتی از کنار گوشه چشم لحظه ها بگذریم. باریک بینی کنید که گربه های خیابانی با اندکی خواربار میتوانند سرمای زمستان را خاتمه کنند.

غذای خانگی گربه

گربه ها به دلیل اینکه به پروتئین زیادی احتیاج دارند، لذا فسفر زیادی مصرف می کنند و به سبب جلوگیری از کمبود کلسیم، باید کلسیم بیشتری به وقت خیر داد.

گربه هایی که در فطرت زندگی می کنند، با شکار پرندگان و جوندگان کوچک و وجود استخوان در این حیوانات، نیازشان به کلسیم برطرف می گردد. بنابراین در اطعام گربه خانگی که سن کمتری دارند، باید گوشت همراه با استخوان چرخ شده و پخته شده همراه با شیر یا آب گوشت قرار دهیم. همچنین در تغذیه گربه های بالغ از استخوان های قلم گوسفند که در زودپز پخته می شود، به همراه گوشت استفاده کنیم.

Image result for cat eating food"

هرگز به گربه خود لحم گوسفند، گوساله یا مرغ خام ندهید زیرا ممکن است موجب نقل مکان حمل سفر انگل هایی به گربه خانگی شما شود. برای تامین ویتامین غذایی گربه که عزیز اثر پخته شدن خوردنی از بین می رود، می توانید طبق دستور دامپزشک از قطره مولتی ویتامین یا شربت استفاده نمایید. البته بهتر است ماهی را به چهر خام به گربه بدهید تا ارزش غذایی ان از بین نرود.

از جمله سبزیجاتی که می توان در رژیم غذایی گربه ناآرامی فغان شراب توان شادمان گشتن زردک و کاهو اشاره کرد. گربه ها به علف های باغچه نیز علاقه دارند منتها ممکن است بعد از خوردن آن ها استفراغ کنند که مشکلی ندارد. استفراغ گربه موجب خروج گلوله های موی لیسیده شده از معده گربه می شود.

 

  • ۹۸/۰۹/۱۷
  • امیر علی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی