دامپزشک اینترنتی

  • ۰
  • ۰

سگ ها به صورت معمولی خیلی دوست دارند تا با انسان ها ارتباط برقرار کنند. این به طبیعت برون گرا و اجتماعی آنها برمی گردد. سگ ها عاشق بازی هستند و اگر شما ازاری به انها نرسانده باشید بهتریم دوستتان خواهند بود. اما برخی سگ ها بسیار سخت تر با ادم ها دوست می شوند. در این نوشته از دامپزشک اینترنتی به بررسی این گونه پرداخته ایم.

بوجود آوردن حس اعتماد در سگ یکی از مهمترین قسمت های نگه داشتن یک حیوان خانگی است. این موضوع وقتی سگس که سرپرستیش را قبول می کنید گذشته سختی هم داشته باشد بسیار پیچیده تر و حائز اهمیت تر می شود.

اگر شما یک سگ که از خیابان نجات داده شده باشد یا در سرپرستی یک والد بی مسئولیت بوده باشد را برای اولین بار به خانه خود بیاورید، کار سختی برای جلب اعتماد او خواهید داشت، چرا که در گذشته توسط انشان ها اذیت شده است و نمی تواند به راحتی به شما اعتماد کند.

اما به انجام چند روش بسیار ساده و با صبر و استمرار می توانید رابطه ی خود را با سگ بهبود بخشید و به بهترین دوست او تبدیل شوید. خب این روش ها چه هستند؟ چگونه می توانیم اعتماد یک سگ را جلب کنیم؟ با ما در ادامه ی این نوشته از بلاگ پتچی همراه باشید!

خونسرد باشید و آرامش خود را حفظ کنید!

یکی از مهمترین نکات در اولین برخورد با سگ این است آرام و آهسته در کنار او قرار بگیرید و خونسردی خود را حفظ کنید.

بهتر است با صدایی آرام و مهربان با او صحبت کنید و همینطور حرکاتتان بسیار آرام و صبورانه باشند. در اینصورت حیوان هم احساس آرامش و امنیت پیدا خواهد کرد و راحت تر با حضور شما در مکان کنار خواهد آمد.

نکته ی مهم: هیچوقت به سگی که بسیار هیجان زده، عصبی و یا ترسیده است نزدیک نشوید چون ممکن است رفتار ناگهانی از خود نشان دهد و یا فرار کند. باید به او اجازه دهید به سطحی از آرامش برسد.

به سگ فضا بدهید و بگذارید راحت باشد!

با ایستادن در یک فاصله ی ثابت و مشخص از سگ به او این امکان را بدهید که انتخاب کند دوست دارد با شما دوست شود و یا خیر. خودتان را بخصوص در نخستین دیدار به سگ تحمیل نکنید و مجبورش نکنید تا با شما ارتباط برقرار کند.

با به فضای شخصی سگ احترام بگذارید. اگر خیلی دورش را شلوغ کنید ممکن است استرس بگیرد. بهتر است یک فاصله ی 3 متری بین شما و سگ وجود داشته باشد تا او احساس کند می تواند روی بی خطر بودن شما حساب کند.

در سطح آنها قرار بگیرید و تشویقی سگ را فراموش نکنید!

همیشه از کنارها به سمت سگ بروید و هیچوقت از روبرو به وی نزدیک نشوید. خم شوید و یا زانو بزنید تا صورتتان با سگ هم سطح شود. از ارتباط چشمی در این مرحله خودداری کنید چرا که ممکن از سمت سگ به منزله ی تهدید برداشت شود.

نقش تشویقی سگ را در این فرآیند نادیده نگیرید. شما می توانید در کنار حیوان روی زمین بنشینید و یک تشویقی در دستهایتان نگه دارید و به او اجازه دهید تا به شما نزدیک شود و آن را از دستتان بگیرد. بعد می توانید او را به انجام دوباره ی این کار تشویق کنید.

اگر می خواهید با سگی دوست شوید که با صاحبش در خیابان قدم می زند، مطمئنا باید ابتدا از صاحبش اجازه بگیرید. این اقدام اولا باعث می شود تا سگ احساس تهدید نکند و دوما ممکن است سگ به نوع خاصی از تشویقی آلرژی داشته باشد که با صحبت با صاحبش می توانید از این موضوعات مطلع شوید.

 

  • ۹۸/۱۰/۰۵
  • امیر علی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی