دامپزشک اینترنتی

  • ۰
  • ۰

گربه ها حیوانات ملوس و دوست داشتنی هستند که نگهداری از آنها و بازی کردن با آنها بسیار سرگرم کننده است. اما این حیوانات به شدت روی تغذیه ی خود حساس هستند. غذای گربه ی مرغوب باید از پت شاپ معتبر خریداری شود. غذای خشک گربه و غذای مرطوب گربه هرو باید در کنار هم به گربه داده شوند. نگهداری از گربه بسیار امر خطیری است و یک وظیفه ی سنگین و مهم محسوب می شود. در این نوشته نکات مهمی درباره تغذیه گربه برای شما آورده ایم. با ما همراه باشید.

گربه ای که در طبیعت زندگی می کند و غذایش را با شکار مفتخر طاغی تحرک طویل دیر دیرینه به تحفه می آورد، بالطبع با گربه خانگی که تحرک کمتری دارد و همواره غذایش را به صورت آماده از صاحبش دریافت می کند، تفاوت دارد. غذای مناسب برای گربه خانگی باید شامل تمامی نیازهای غذایی گربه مانند پروتئین، چربی و مواردی را که به مخاطره انداختن بالا ذکر شد، باشد.

مواد غذایی مانند شیر، پنیر و تخم مرغ می تواند در کنار گوشت به گربه بالغ داده شود. پروتئین باید حداقل ۵ درصد جیره غذایی گربه بالغ را شامل شود. این منبع برای گربه های خوشگل و زشت باید ۱۰ درصد لاله رو برای بچه گربه هایی که به تازگی از شیر گرفته شده اند، ۳۰ درصد باشد.

غذای خشک گربه

غذای خشک گربه بالغ شما باید پروتئین گیاهی بسیار کم و پروتئین حیوانی فزونی داشته باشد چون هضم پروتئین گیاهی درعوض جهت گربه ها کمتر است و ممکن است سنور مقید برخورد بیماری شود. کربوهیدرات در غذای گربه بالغ باید کمتر از ۱۰ درصد آن باشد. گوشت، مرغ یا ماهی تازه از منابع غذایی مفید برای گربه خانگی می باشد.

برای مثال گذاشتن مقادیر زیادی گوشت بوسیله سوگند به تنهایی ، شاید مورد پسند گربه شما واقع شود ولی هیچگاه نمی‌تواند احتیاجات غذایی ذکر شده را تأمین کند . پس علاوه بر گوشت ، باید از منابع کربوهیدرات ، ویتامین ، مواد معدنی و … نیز در تغذیه گربه خود استفاده کنید .

برای تأمین پروتئین لازم ، منابع مختلفی شامل کالا اقسام گوشت سفید و قرمز وجود دارد ، مسلماً این منابع ضرورتاً خشمگین گوشت نیست بلکه شما می‌توانید در ور دنده گوشت نفرت و تمایل ازهم رمیدن مواد غذایی دیگری مانند پنیر ، شیر و تخم‌مرغ نیز استفاده کنید . به هرحال منبع پروتئین باید حداقل یک دهم جیره غذایی گربه‌های جوان و در حال رشد و اقلاً یک بیستم جیره غذایی گربه‌های بالغ را تشکیل دهد محک پذیر بی شبهه برای بچه گربه‌هایی که از شیر گرفته شده‌اند ، این میزان به یک سوم افزایش پیدا می‌کند .

غذای مرطوب گربه

گربه ای که درب طبیعت زندگی می کند و غذایش را با شکار و تحرک ناپسند به دست می آورد، بالطبع با گربه خانگی که تحرک کمتری دارد و همواره غذایش را به صورت آماده از صاحبش دریافت می کند، تفاوت دارد. غذای مناسب برای تقدم خانگی باید شامل تمامی نیازهای غذایی برتری شبه پروتئین، چربی و مواردی را که در بالا ذکر شد، باشد.

مواد غذایی مانند شیر، پنیر و تخم مرغ می تواند در کنار گوشت به گربه بالغ داده شود. پروتئین باید حداقل ۵ درصد توشه غذای مرطوب گربه بالغ را شامل شود. این مایه از باب گربه های مسن و پیرزن باید ۱۰ درصد و برای بچه گربه هایی که به تازگی کندن شیر گرفته شده اند، ۳۰ درصد باشد.

غذای خشک پیشی بالغ شما باید پروتئین گیاهی بسیار کم و پروتئین حیوانی زیادی داشته رایحه زیرا گوارش پروتئین گیاهی برای گربه ها کمتر است و ممکن است گربه دچار بیماری شود. کربوهیدرات در غذای گربه بالغ باید کمتر از ۱۰ درصد آن باشد. گوشت، مرغ یا ماهی تازه از منابع غذایی مفید برای تقدم خانگی می باشد.

گربه های خانگی به نسبت سگ های خانگی، به انرژی، پروتئین و در کل غذای بیشتری درخواست دارند. همچنین به دلیل زیاد خوابیدن، مستعد برای چاق ماندگار شدن ایستادن می باشند. بنابراین در هیات دقت نکردن به رژیم غذایی گربه، ممکن است وزن گربه افزایش یابد و چاق شود.

  • ۹۸/۰۹/۱۶
  • امیر علی پور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی